KURU İĞNE TEDAVİSİ yönteminde kullanılan iğneler çeşitli uzunluklarda, ilaçsız kuru iğnelerdir.
Farklı uzunluklardaki çok ince iğnelerin spazm olan kaslara batırılarak spazmın çözülmesi kuru iğne tedavisi yönteminin esasını oluşturur.
Bu tedavi yöntemi kuru iğneleme, intramuskuler stimülasyon (ims) olarak da bilinir. Kronik kas iskelet sistemi bozuklukları ve bu bozukluklara bağlı ağrıların tedavisinde kuru iğne tedavisi etkilidir.
Kuru İğne Tedavisi uygulaması sırasında kullanılan iğneler nedeniyle yöntem Akupunktur tedavi yöntemine benzetilse de kuru iğne tedavisi uygulamanın esası açısından akupunkturdan farklıdır.
Kuru iğneleme sırasında kullanılan iğneler, herhangi bir ilaç veya solüsyon içermez. Bu nedenle tedavi yöntemi kuru iğne tedavisi olarak adlandırılmaktadır. Tedavide ilaç kullanılmadığından alerjik reaksiyonlar, ilaç etkileşimleri ve ilaç kaynaklı yan etkileri görülmez.
Kuru İğne Tedavisi tek başına veya diğer tedavilerle kombine edilerek uygulanabilmektedir.Kuru iğne tedavisi, hastanın muayenesi yapılıp, tomografi, MR vb incelenip,tanısı konduktan sonra, belli seanslar halinde planlanır.
• Baş ağrıları
• Boyun ağrısı
• Sırt ağrıları
• Donuk omuz (omuzun hareket kısıtlılığı) ve diğer omuz ağrıları