Graston Tekniği (GT), vücutta yaşanan rahatsızlığa uygun tercih edilecek terapötik egzersizin yanısıra özel olarak tasarlanmış paslanmaz çelik aletleri kullanarak yumuşak doku mobilizasyonu için benzersiz ve kanıtlanmış bir tekniktir. Graston Tekniği, kuru iğneleme ve akupunktur gibi alet yardımlı manuel terapi tekniği olarak düşünülebilir ve bunların hepsi günümüzde gerçekten popülerlik kazanmış durumlardır.

Graston Tekniği olarak bilinen bu noninvaziv iyileşme yöntemi; kronik, akut veya cerrahi sonrası her türlü yumuşak doku koşullarını tedavi etmek için kullanılır.

Graston Tekniği sinir bozucu boyun ağrısından, fibromiyaljinin yarattığı kas ağrısına kadar her türlü bedensel sorunun tedavisinde yardımcı olur.

Graston Tekniği skar dokusunu, fasyal kısıtlamalarını ve hareket aralığını iyileştirmesini sağlayan alet yardımlı yumuşak doku mobilizasyonu biçimidir. Bu çok enteresan tekniğin arkasındaki teori, aşırı travma ve yumuşak doku fibrozu yaşanan alana mikrotravma uygulamak için bir araç kullanarak, iyileşme sürecini teşvik edecek bir inflamatuvar yanıt ortaya çıkarmaktır. Aletlerin kullanılması problemin kök salmasına yardımcı olur, ancak aynı zamanda terapistin elindeki stresin azaltılması için de kullanılır.

Graston Tekniği bir uygulayıcının sorunlu dokuyu derinden ele geçirmesine, ancak bir hastanın ağrı toleransına duyarlı olmasını sağlar. Aletler etkilenen alanın üzerine bastırıldığında, skar dokusunu parçalamaya ve fasiyanın kısıtlamalarına yardımcı olurlar. Zamanla, bu işlem yapışmış lifleri açar veya ortadan kaldırabilir, hareket aralığını geri kazandırır ve ağrıyı ortadan kaldırabilir. Graston Tekniğinin amacı ve ideal sonucu yumuşak doku hasarınızı sağlıklı bir şekilde çalışan dokuya dönüştürmeye yardımcı olmaktır.

Genellikle hastanın durumuna bağlı olmakla birlikte, Graston Tekniği genellikle dört ila beş hafta boyunca haftada bir ila iki tedaviyi içerir. Çoğu hasta, üçüncü veya dördüncü tedavi oturumuyla olumlu bir yanıt almaktadır.

Graston Tekniği’nin resmi web sitesine göre bu teknik, klinik açıdan aşağıdaki tedavilerin daha hızlı iyileşmesine neden olmaktadır:

• Aşil Tendonu tedavisi/itis
• Karpal Tünel Sendromu
• Servikal Burkulmalar / Boyun Ağrısı
• Fibromyalji
• Lateral Epikondiloz (Tenisçi Bilekleri)
• Lumbar Ağrı (Sırt Ağrısı)
• Medial Epicondylosis (Golfçü Dirsekleri)
• Patellofemoral Bozukluklar (Diz ağrıları)
• Plantar fasitis (Ayak ağrısı)
• Rotator Manşet (Omuz ağrısı)
• Yırtık doku